KÄYTÄNNÖLLISIÄ UNELMIA
Sammon Turkis
ASIAKAS: Sammon Turkis on laadukkaiden turkkien ja täyden palvelun turkisliike jo vuodesta 1959 lähtien.
HAASTE/TAVOITE: Asiakkaamme halusi uudistaa kotisivunsa kauttamme. Perusajatuksena oli tehdä sivuista ’autokauppamaiset’ eli tuotteet tulisi esitellä selkeästi kuvin ja tiedoin omissa tuotekategorioissaan mahdollisimman yksinkertaisella ja helposti käytettävällä tavalla. Erityistoiveena oli, että yrittäjä voisi päivittää tuotetiedot ja kuvat sivuilleen mahdollisimman helposti. Sivujen kautta haluttiin myös kasvattaa asiakaskuntaa Pirkanmaan ulkopuolelle isoihin asutuskeskuksiin kuten Suur-Helsingin alueelle. Yritys ei halunnut varsinaista nettikauppaa tuotteilleen vaan sähköisen tuotekatalogin, missä tuotteet ovat esillä.
RATKAISU: Kehitimme Sammon Turkikselle helppokäyttöisen
tuotekatalogin sisältävän yrityssivuston. Katalogin avulla yritys voi esitellä tuotteitaan ja palveluitaan asiakkaalleen, joka voi harkita ja tehdä ostopäätöksensä omana aikanaan ilman kiirettä ja ulkopuolista painetta. Katalogin perusideana on toimia nettipohjaisena tuoteluettelona, jota asiakas voi rauhassa selata ja tutustua tuotteisiin. Perehtyminen tarjolla oleviin vaihtoehtoihin innostaa asiakasta tulemaan ostoksille yritykseen. Katalogin ylläpito on helppoa. Tuotteesta tarvitaan ainoastaan tuotetiedot sekä kuvamateriaali. Esillepano hoituu netin kautta helppokäyttöisen Web-käyttäjäliittymän avulla (kehittämämme Ohjaamo -toiminne) - jo muutamassa minuutissa ovat tuotteet ja palvelut esillä Internetissä asiakasta varten.
Sivuston graafinen yleisilme tehtiin pelkistetyn pehmeäksi viinipunaisine värimaailmoineen.
TULOKSET: Tampereella toimiva Sammon Turkis panostaa mainonnassaan paikallisiin sanomalehtiin sekä Internetiin. Kehittämämme Tuotekatalogi- yrityssivusto on ollut Sammon Turkiksella käytössä jo lähes parin vuoden ajan. Sammon Turkiksen toimitusjohtaja Pasi Mäki-Nevala on erittäin tyytyväinen Tuotekatalogiin ja sen kautta tulleeseen asiakasmäärän kasvuun.
”Asiakaskuntamme on selvästi kasvanut Tuotekatalogin avulla ja kattaa nyt jo koko Suomen. Tämän lisäksi tulee kyselyitä usein myös ulkomailta. Yhä useampi ostospäätös tehdään selvästi Internetissä olevan Tuotekatalogimme perusteella. Asiakas varmistaa tavallisesti ensin haluamansa tuotteen saatavuuden ja tulee sitten liikkeeseemme pitkänkin matkan takaa valmis ostopäätös mielessään. Liikkeessämme hän voi kuitenkin vielä tutustua myös muihin esillä oleviin tuotteisiimme. Kotisivujemme kävijämääräseuranta osoittaa kiinnostuksen Tuotekatalogin tutkimiseen edelleen kasvavan. Tuotekatalogi on edullinen ja kätevä mainonnan ja markkinoinnin väline, joka jo ajat sitten on tienannut itsensä takaisin monin kerroin.”
Sammon Turkikselle toteuttamamme esitteet ja lehtimainonta tukee Tuotekatalogin sisältöä sekä kotisivujen ilmettä.
www.sammonturkis.fi